VVVV – Visual Developer kurzus

2013.06.06 15:44

VVVV – Visual Developer kurzus
A VVVV egy folyamatosan fejlődő hibrid moduláris- és szöveges általános jellegű fejlesztői környezet, amit valós idejű szintézisre és feldolgozásra optimalizáltak. Ötvözi a szöveges és a grafikus (node alapú) programozás előnyeit. Főleg vizuális feladatok megoldására tervezték de több mint 1500 alap node-al és rengeteg közösség által készített kiegészítővel szinte bármilyen problémára alkalmazható.

Oktatók:
Korai Zsolt, animátor – http://www.kitchenbudapest.hu/
Mórász Dávid, az md.vis vvvv alapú szoftver fejlesztője - http://www.mcro.de/

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

A kurzus négy modulból áll:

VVVV ALAPOK
Idő: 4 hét
Szint: kezdő
keywords: vvvv, patch, udp, tcp, midi, osc
A VVVV alap használata és működése, koncepciója, hálózati funkciók- A VVVV rövid története, kialakulása, a vizális programozás
- Ismerkedés a felhasználói felülettel, internetes közösséggel (forum, contributions)
- Parasitic design a VVVV-vel
- VVVV patchek közelebbről (XML struktúra, GetPatch, SetPatch)
- Kommunikációs protokollok más szoftverrel: UDP, TCP, SharedMemory, MIDI, OSC
- Kommunikáció hardware-rel: egér, billentyűzet stb

linkek: http://vvvv.org/documentation/tutorials, http://vvvv.org/contribution/parasitic-design-a-vvvv-beginners-cookbook

VVVV és DIRECT 3D I
Idő: 4 hét
Szint: haladó
keywords: vvvv, texture, vertex, pixel, semantics, HLSL
Ismerkedés a DirectX 9 alap egységeivel (mesh, layer, transzformációk, alap vertex, pixel shader fogalmak)
- Textúrák gyors kezelése (TextureFX “szabvány” modulok: Texture Filters, Mixers, Sources)
- Renderer (EX9) működése
- Spaces (Object, World, View, Projection, Screen)
- Vertex/pixel shader alap koncepciói (különbségek verziószámok között) HLSL-ben
- Semantics (Position, Normals, Texture Coordinates stb)

linkek: http://vvvv.org/documentation/dx9-rendering, http://vvvv.org/documentation/graphics

A modulra jelentkezés feltételei: a VVVV használata és működésének ismerete

VVVV és DIRECT 3D II
Idő: 4 hét
Szint: haladó
keywords: Global Illumination, SSAO, Renderpasses, Particles
Komplexebb renderelési rendszerek, koncepciók DirectX 9-el (Global Illumination, Részecske-modellek)
- Render targets, render passes, Multiple RenderTargets pixel shader-ből
- Texture as data
- GPU particle systems
- MRE (Multipass Rendering Engine)
- Deferred rendering

linkek: http://vvvv.org/contribution/mre-multipass-render-engine, http://vvvv.org/contribution/particlesgpu-shader-library, http://vvvv.org/contribution/particlesgpu-library-guide, http://vvvv.org/contribution/ciantparticles-16000000p-gpu-particle-system-%20-rotations, http://vvvv.org/contribution/mre-mdmod

VVVV ÉS C#

Idő: 4 hét
Szint: haladó
A VVVV kiegészítése C#-ban külső fejlesztői környezet nélkül.
- Alap koncepciók szöveges programozásban (változók, ciklusok, kondíciók stb)
- C# alapjai (névterek, osztályok, események)
- VVVV PluginInterface (Evaluate, ISpread)
- Külső .NET könyvtárak használata
- DLL fájlok importálása
- Egyedi felhasználói felület készítése (Windows Form)
- A kurzus végén az elkészült projektek nyilvános bemutatója.

linkek: http://vvvv.org/documentation/plugins, http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa288436.aspx