ARCHITEKTURÁLIS MAPPING

2013.06.06 15:39

ARCHITEKTURÁLIS MAPPING KURZUS

Az architekturális mapping, más néven video projection mapping, vagy mozgóképes épületfestés a 21. század egyik legújabb vizuális műfaja, mely a vetített épület, térbeli installáció architektúráját felhasználva bontja részekre és építi újjá – vizuális illúziót keltve az adott felületet, térbeli testet. A kurzus az architekturális mapping műfaj sajátos technológiai folyamatait mutatja be, a térhatás észlelése, a vetítési technikák, optikai rendszerek, a 3D modellezésen és animáláson, a hardveres és szoftveres feldolgozási folyamatokon keresztül egy vizuális mapping projekt elkészüléséig.

Oktatók:
Bordos László Zsolt / Bordos.ArtWorks - https://bordos.eu
Ferenczi Zola képzőművész, médiaművész, vj, informatikus - https://www.linkedin.com/pub/zolt%C3%A1n-ferenczi/49/81b/61
Kovács Ivó - https://www.ivo3d.hu/index1.html / https://3dvideomapping.net/about/vita-cv/
Vicsek Viktor  -  https://projectionmappings.eu/ / https://www.neonedge.info/

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

A modulok részletes leírása:

ARCHITEKTURÁLIS MAPPING ALAPOK I – BEMENET
Idő: 4 hét, kezdés: 2013. Április 3. 14:00-17:00
Szint: kezdő
keywords: architectural mapping, analog, digital, percepció, iso, expo, blende, pointcloud, retopo, lowpoly mesh, kinect, bvh standard
Az architekturális mapping története, a látás fiziobiológiai folyamatai, az analóg/valós tartalom.
- Architekturális Mapping kialakulás / történet
- A térhatás észlelése, látás, idegrendszer, percepció, mozgásérzékelés, perspektíva
- Analóg vetítés vetítőgépekről, fizikai adathordozókról
- Digitális vetítés
- Az eseményvezérelt nonlineáris animáció jövője
- Digitalizálás, adatbevitel
- 2D adat digitalizálás, fotózási alapismeretek (analóg, digitális), objektívek
- 3D adat digitalizálása
- Mozgás digitalizálása, (1D adatok) hang
- Lézer szkennelés – animáció ready modellek
- Kontrollerek, gyorsulásmérők, MOCAP, Kinect, BVH standard, hanggal való vezérlés
- Motion capture

ARCHITEKTURÁLIS MAPPING ALAPOK II – FELDOLGOZÁS
Idő: 6 hét
Szint: haladó
keywords: jpg, nef, crw, pixel, vector, vertex, bezierhdd, ram, usb, firewire, sata, e-sata, face, nurbs, kulcskocka, fizikai szimuláció, 3D model, uv mapping, texture, mental ray, vray, gpu, render elements, paint fx, particle flow, trapcode, warp, distort
Digitális tartalom készítés, 1D, 2D, 3D adatok, mapping tervezése, modellezés, animáció, textúrázás, adatmozgatás
- Kép, hang, videó formátumok, tömörítések, 1D-2D-3D adatok
- IT alapismeretek – HDD, RAM, adattárolás és másolás, USB, Firewire, Sata, e-Sata
- Mapping tervezése, belső installáció fizikai tervezése
- Modell készítés 3D-ben – modellezési technikák, alacson- magas szintű adat, parametrikus és összetett testek, részecskék, metalabda, voxel, atmospheric, fényforrások, kamerák, anyagtulajdonságok, árnyalók, textúrák
- Animáció készítése (infografika-animáció-tartalom-üzenet, kulcskockák, kontrollerek, hierarchiák, fizikai szimuláció, storyboard)
- UV mapping, unfold, textúra coordináták, bitmap
- Render (mental ray, vray, gpu, render elements. Érdekességek, effektek, trükkök: Paint Fx Mayában, MoGraph C4d-ben, Particle flow 3dsmax, Trapcode/sound keys After Effects
- Adatmozgatás különböző programok között, 2D-3D
- Többsávos, hangvezérelt (eseményvezérelt) nonlineáris animáció, tartalomkészítés
- Analóg vetítések tartalmának digitális előkészítése, eltérő optikákkal vetített panorámaképek

ARCHITEKTURÁLIS MAPPING ALAPOK III – KIMENET
Idő: 6 hét
Szint: haladó
keywords: hardware, software, ansi lumen, lux, dlp, lcd, composite, vga, dmx, osc, pani, madmapper, resolume
Projekt összeállítás
- Hardware kimenet (Projektor: Ansi Lumen, LUX, DLP, LCD, optika szorzó, Composite, VGA, digitális jel, kábelek, kábelhosszak)
- Software kimenet (szoftverek mappinghez – madmapper, resolume)
- Vetítési felületek: fal, üveg, stb, belső- és külső terek – installációk, épületek
- PANI projektorok, PANI projektorok és videoprojektorok ötvözése
- A kurzus végén az elkészült projektek nyilvános bemutatója.